بهترین نوع فرش ماشینی در ایران

بهترین فرش ماشینی مال کجاست? (بهترین برند فرش ماشینی ایران)

انتخاب بهترین فرش ماشینی، از اصلی ترین دغدغه های خانم های با سلیقه است. داشتن یک فرش ماشینی با کیفیت و زیبا باعث می شود دکوراسیونی جذاب و منحصر به فرد داشته باشید.

فرش ماشینی، یکی از اصلی‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی منزل است که می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و آرامش فضا داشته باشد. برای انتخاب بهترین فرش ماشینی، علاوه بر زیبایی و طراحی، باید به کیفیت و ماندگاری آن نیز توجه داشته باشید.

اولین موردی که باید در نظر گرفته شود، کیفیت فرش ماشینی است. فرش‌های با کیفیت عالی، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارند، ماندگاری بیشتری نیز دارند و می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده شوند. در انتخاب فرش ماشینی، باید به نوع و جنس مواد استفاده شده در آن توجه کرد و از کیفیت بالای مواد مطمئن شد. در این مقاله، با توجه به اهمیت این موضوع، قصد داریم بهترین برندها و شهرهای تولید کننده فرش ماشینی را معرفی کنیم.

شما میتوانید برای مشاهده و خرید فرش ماشینی باکیفیت در رنگ ها و سبک های متنوع، به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات جامع و کامل پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید فرش را مطالعه کنید.

بهترین نوع فرش ماشینی در ایران برای کدام شهر است؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این سوال اصولاً نادرست است و اگر فرش ماشینی شهر خاصی را به شما پیشنهاد دادند، خیلی به آن اعتماد نکنید؛ اما چرا؟

این سؤال از فرش دستباف باقی مانده است و برای فرش‌های دستباف مناسب است، زیرا فرش‌های دستباف شهرها و مناطق مختلف ایران اختلافات زیادی در نحوه گره زدن، طرح، رنگرزی، جنس، ظرافت و دوام دارند. اما فرش ماشینی که در کاشان تولید می‌شود، با فرش ماشینی که در مشهد و… بافته می‌شود، هیچ تفاوتی ندارد، چرا که تمامی فرآیندها در تولید فرش ماشینی توسط ماشین و کامپیوتر انجام می‌شود.

معرفی بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی بر اساس جنس الیاف

یکی از عوامل مهم برای بهبود کیفیت فرش، نوع نخ خاب است. خاب که بیش از ۷۰ درصد وزن فرش را تشکیل می‌دهد، به ارتفاع زمینه فرش گفته می‌شود و اصطلاحاً ضخامت فرش نیز نامیده می‌شود. انواع مختلفی از نخ خاب برای فرش‌های ماشینی وجود دارد، اما اکریلیک و پلی اوژن به عنوان بهترین الیاف مورد استفاده در این فرش‌ها شناخته می‌شود. استفاده از نخ‌های اکریلیک و پلی اوژن هیت ست شده، باعث بهبود خصوصیات فرش می‌شود و در سال‌های اخیر، این روش بسیار محبوب شده است.

بهترین فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

یکی از عوامل مهمی که تأثیر زیادی بر خصوصیات فرش دارد، تعداد شانه و تراکم آن است. تراکم و شانه نشان دهنده تعداد گره‌های موجود در هر متر مربع از طول و عرض فرش هستند. به عنوان مثال، فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ در هر متر از عرض خود دارای ۱۲۰۰ گره است. اهمیت این عدد به این دلیل است که با افزایش تراکم و تعداد گره‌ها، فرش فشرده‌تر می‌شود و وضوح طرح و نقش در آن افزایش می‌یابد. این نوع فرش‌ها به عنوان فرش ریزبافت یا دستبافتگونه شناخته می‌شوند و زیبایی و چشم نوازی بیشتری دارند.

در فرش‌های شانه و تراکم بالا، از نخ‌های طریف تر استفاده می‌شود تا از سنگین شدن فرش جلوگیری شود. این فرش ها ارتفاع خاب کمتری دارند تا نقشه‌ی فرش به خوبی دیده شود. بعضی افراد فکر می‌کنند که نخ‌های نازک کیفیت پایینی دارند، اما در واقع این نخ‌ها دارای استانداردهای لازم بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای شانه و تراکم فرش 

بهترین برند فرش ماشینی ایران چیست؟

یکی از سوالات پرتکرار مشتریان این است که بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ همانطور که از نامش مشخص است، فرش ماشینی با استفاده از دستگاه‌های خاص تولید می‌شود. کارخانه‌های تولید فرش ماشینی اغلب از دو دستگاه معروف بلژیکی و آلمانی استفاده می‌کنند که در کیفیت و عملکرد به یکدیگر نزدیک هستند.
در نتیجه، فرش های بافته شده در شهرهای مختلف مانند کاشان یا مشهد، تفاوت چندانی ندارند. اما در فرش های دستبافت شاهد تنوع بیشتری هستیم؛ زیرا هر شهر دارای سبک و نقش خاص خود است.

عواملی مانند جنس نخ، رعایت استانداردها و آهار می توانند بر کیفیت تولیدات تأثیرگذار باشند که هر شرکت ممکن است در این مورد تفاوت داشته باشد. به همین دلیل، تفاوتی بین فرش ماشینی کاشان، مشهد و سایر شهرها به نظر نمی رسد.

بهترین برند فرش ماشینی ایران

بهترین برند فرش ماشینی کدام است؟

فرش های ماشینی امروزه جزء محصولات محبوب و پرطرفدار در دنیای دکوراسیون داخلی هستند. این فرش ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع نخ، طرح و رنگ، کیفیت و قیمت آن‌ها تفاوت دارد. اما بهترین برند فرش ماشینی ایران، آن‌هایی هستند که استانداردهای بین المللی را رعایت می‌کنند و در لیست صادرکنندگان حضور دارند. در نهایت انتخاب فرش های با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی، به طراحی و دکوراسیون داخلی محیط زندگی شما زیبایی و شکوه خواهد بخشید و برای مدت زمان طولانی نیز می‌توانید از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: فرش چند شانه بخریم 

فرش ماشینی استاندارد

کارشناسان فرش، انواع مختلفی از فرش‌های ماشینی را بر اساس ویژگی‌هایی مانند جنس نخ، تعداد تراکم و شانه، رعایت اصول بافت و … به پنج دسته مختلف تقسیم می‌کنند. از فرش‌های درجه اول تا فرش‌های درجه پنج، که کیفیت مطلوبی ندارند. سازمان استاندارد نیز فرش‌ها را بر اساس استانداردهای مورد نیاز بررسی می‌کند و تولیدکنندگان فرش باید شناسنامه فرش را در پشت آن قرار دهند. این شناسنامه باید شامل جنس نخ خاب، جنس نخ پود، تعداد تراکم، تعداد شانه، ابعاد، درجه، ارتفاع خاب و … باشد.

شاخص‌های کیفی در انتخاب بهترین فرش ماشینی

شاخص‌های کیفی به عنوان شاخص‌هایی شناخته می‌شوند که امکان اندازه‌گیری آن‌ها وجود ندارد. همانطور که گفته شد، معیارهای کمی تنها یک بخش از عواملی هستند که باید برای انتخاب و خرید بهترین فرش ماشینی در نظر گرفته شوند. معیارهای کمی شامل مواردی مانند تعداد شانه، جنس نخ، وزن و… می‌شوند که قابل اندازه‌گیری هستند. اما دسته‌ی دیگری از معیارها وجود دارند که قابل اندازه‌گیری نیستند، اما در انتخاب بهترین نوع فرش ماشینی در ایران به شما کمک می‌کنند.

برای مشاهده انواع سبک فرش های ماشینی پیشنهاد میکنیم به صفحات زیر مراجعه کنید:

فرش ابریشم ماشینی 

فرش سنتی ماشینی 

فرش مدرن ماشینی 

فرش کلاسیک ماشینی 

فرش نئوکلاسیک ماشینی 

فرش وینتیج ماشینی 

ویژگی بهترین فرش ماشینی

  • نرمی و لطافت
  • پاخور مناسب
  • پرزدهی کم
  • زیبا و چشم نواز
  • ریزبافت بودن
  • ثبات رنگی

بهترین فرش ماشینی مال کجاست

در آخر بهترین فرش ماشینی ایران کدم است؟ 

فرش‌های ماشینی به دلیل طرح و رنگ زیبا و تنوع بالا، در کشور ما بسیار محبوب هستند. همچنین، قیمت مناسب این فرش‌ها آن‌ها را به یک گزینه عالی برای خریداران مختلف تبدیل کرده است.

این که بهترین فرش ماشینی مال کجاست و یا بهترین برند فرش ماشینی ایران چیست، بستگی به نیازهای کلی شما دارد؛ شما با انتخاب فروشگاه فرش شاه عباسی، می‌توانید جدیدترین، بهترین و پرفروشترین طرح‌های فرش ماشینی با کیفیت بالا را داشته باشید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

آخرین مقالات

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
جستجو: