روش های صحیح جارو زدن فرش

روش های صحیح جارو زدن فرش

در این مقاله اطلاعاتی درباره نحوه صحیح جارو کردن فرش و افزایش عمر آن را به شما می گوییم. جارو کردن فرش یکی از کارهای روزمره در هر خانه است، با این حال باید با دقت انجام شود زیرا جارو کردن صحیح فرش باعث افزایش طول عمر آن می شود.

ضرورت حفاظت از فرش

فرش به عنوان یکی از مهمترین لوازم در هر خانه شناخته می‌شود. این لوازم علاوه بر ایجاد راحتی در خانه، به زیبایی آن نیز کمک می‌کنند. امروزه فرش به دو روش دستبافت و ماشینی تولید می‌شود. ارزش هر فرش در مقایسه با دیگری متفاوت است. باید به یاد داشت که فرش کالای ارزشمندی است و برای نگهداری آن به دقت و احتیاط بیشتری نیاز است. در این مقاله،علاوه بر جارو زدن درست فرش و افزایش طول عمر آن، راهکارهای دیگری نیز برای افزایش عمر فرش معرفی خواهند شد.

افزایش طول عمر فرش با جارو کردن صحیح

یکی از روش های مهم برای نگهداری از فرش، جارو زدن مناسب آن است. جاروکردن صحیح فرش باعث افزایش طول عمر آن می شود. اگر به درستی و صحیح جارو زده شود، فرش به مدت طولانی تری به نظافت خود باقی می ماند. جارو کردن صحیح فرش به دانش خاصی نیاز ندارد و عمل آسانی است. در ادامه به نکات مهم در مورد جارو زدن مناسب فرش و سپس افزایش طول عمر آن اشاره می کنیم.

جهت صحیح جارو زدن فرش

جارو زدن فرش

برای جارو کردن درست فرش، باید به جهت جارو کردن دقت کرد. بهترین روش جارو زدن برای فرش، جارو زدن روی پرز فرش است. اگر در جهت پرز جارو زده نشود، فشاری بر روی پرز فرش ایجاد می‌شود که ممکن است باعث کاهش عمر فرش شود و پرزهای زیادی روی فرش تجمع پیدا کنند.

نحوه پیدا کردن مسیر خواب فرش

پیدا کردن خاب فرش برای جارو کردن صحیح فرش کار سختی نیست. برای این کار کافی است دست خود را به آرامی روی فرش مورد نظر حرکت دهید. جهتی که فرش در آن قرار دارد جهتی است که دست به راحتی و بدون مانع حرکت می کند. هنگامی که حس کردید پرزهای زیر دستتان خشن بوده و با حرکت دست بلند می شوند این یعنی جهت خواب فرش نیست.

تمیز کردن صحیح فرش در ابتدای خرید فرش

برای تمیز کردن صحیح فرش و افزایش طول عمر آن، باید به یک نکته مهم توجه کرد. هنگام خرید فرش نو از بازار، ممکن است پرزهای زیادی روی آن وجود داشته باشد. برای اینکه عمر فرش شما زیاد شود، باید آن را از ابتدا جارو کرده و پرزها را جمع کنید.

پیشنهاد مقاله: راهکارهای افزایش طول عمر فرش

برای جارو کشیدن صحیح فرش از چه جارویی استفاده کنیم؟

"</p

جاروهایی برای هر نوع فرش وجود دارد تا به درستی فرش ها را تمیز کند. به عنوان مثال برای فرش های کم پرز می توانید از جارو با برس چرخشی استفاده کنید زیرا با حرکت پرز ذرات گرد و غبار را راحت تر از داخل فرش بلند می کنید. یا فرش هایی هستند که پرز و ساختار متراکم زیادی دارند (فرش های پشمی از این نوع هستند) برای این فرش ها از جارو برس استفاده نکنید، توصیه می شود برای این کار از جارو با مکش استفاده کنید.

هنگام جارو کشیدن فرش موقعیت خود را تغییر دهید

یکی از نکات حائز اهمیت در هنگام جارو کردن فرش، تغییر مداوم جهت جارو کشیدن است. بهتر است از جهات مختلفی به فرش جارو بزنید تا پرز و ساختار آن حفظ شود و جلوی تشکیل پرزهای زیاد به واسطه ناهمواری جارو گرفته شود. این روش باعث افزایش عمر فرش می‌شود.

جارو زدن صحیح فرش وسیله ای برای کاهش باکتری ها

علاوه بر این، جارو کردن مناسب باعث حفظ تمیزی و جذابیت فرش شما می‌شود و تعداد باکتری‌ها و حشرات ریز در پرزهای فرش کاهش می‌یابد. این کار به حفظ سلامتی فرش کمک می‌کند و جلوی تجمع میکروب‌ها در فرش را می‌گیرد. حتی باید توجه داشت که فعالیت زیاد میکروب‌ها و حشرات کوچک ممکن است باعث آسیب به فرش شود.

چند بار در هفته جارو می کشید؟

یکی از سؤالات رایج درباره شستشوی مناسب فرش، این است که چندبار باید در هفته فرش را تمیز کرد؟ در واقع، پاسخ به این سؤال به میزان تردد در خانه و کارهایی که باید انجام شود، بستگی دارد. به عنوان مثال، در خانه‌ای که حیوانات خانگی دارند، باید بیشتر نظافت شود، اما در جاهایی که تعداد افراد کمتر است، حداقل نظافت خانه یک روز در هفته کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

آخرین مقالات

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
جستجو: